هر معامله‌گری هنگام ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال، نگرانی‌هایی را در خصوص امنیت سرمایهٔ خود دارد. بازار رمزارزها امروزه محبوبیت بیشتری پیدا کرده و افراد زیادی سرمایه‌های خود را به این بازار آورده‌اند.

عکس

افراد با خرید و فروش ارز دیجیتال، در صرافی‌ها معامله می‌کنند و به این صورت سرمایهٔ خود را در گردش قرار می‌دهند. در همین حال افرادی سوءاستفاده‌گر وجود دارند که با پیشرفت این بازار، به دنبال راه‌های هک و دزدی اموال دیگران هستند. بنابراین هنگام انتخاب یک صرافی برای واردکردن سرمایهٔ خود به آن، باید دقت بسیار زیادی را به خرج داد. همچنین باید نسبت‌به فاکتورهای امنیتی یک صرافی، اطلاعات جامع و دقیقی داشت. تنها با آگاه بودن و هوشیاری است که می‌توان بهترین راه را برای خرید ارز دیجیتال انتخاب کرد و سرمایهٔ خود را رشد داد.

صرافی ارز دیجیتال چگونه از اطلاعات کاربران حفاظت می‌کند؟

یکی از انواع صرافی‌های ایرانی که می‌توان درون آن به خرید و فروش ارز دیجیتال پرداخت، صرافی ارز دیجیتال والکس است. این صرافی ارز دیجیتال دارای پیشینهٔ قوی در بازار رمزارزهاست و درزمینه‌های مختلف مانند امنیت، بلاکچین و ارز دیجیتال تخصص دارد. از جمله مواردی که این صرافی برای حفاظت اطلاعات و تأمین امنیت کاربران به‌کار می‌گیرد، می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کیف پول سرد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال، ذخیرهٔ دارایی کاربران روی کیف‌پول سرد است. این روش کمک می‌کند درصورتی‌که صرافی موردحملهٔ هکرها قرار گرفت و دارایی افراد ربوده شد، بتوان دوباره آن را بازگردانی کرد. این مورد یکی از ویژگی‌های صرافی‌های پیشتاز دنیا در امنیت کاربران است که در والکس اجرا می‌شود.

  • تأیید هویت

هیچ کاربری بدون تأیید هویت نمی‌تواند درون صرافی ارز دیجیتال والکس، به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازد. این فاکتور به امنیت افراد کمک می‌کند و سبب می‌شود تمام افراد هویت مشخص و قابل‌پیگیری در این پلتفرم داشته باشند.

  • شماره همراه

استفاده از شماره همراه معتبر در این صرافی، سبب می‌شود تا امنیت کاربران تا حد زیادی تأمین شود. از طرف این صرافی برای انجام برخی از فعالیت‌ها مانند ثبت حساب، پیامکی به شماره همراه فرد ارسال می‌شود. در صورت تایید، فرد می‌تواند کد ارسالی را وارد کرده و آن را تایید کند تا فرد دیگری نتواند از حساب کاربری او سوءاستفاده کند.

  • فاکتور دوعاملی

مورد بعدی امکان فعال‌سازی رمز دوعاملی است که جزو پوشش‌های امنیتی صرافی‌های معتبر دنیا به‌شمار می‌رود. در این روش می‌توان از حساب کاربری با دو رمز عبور محافظت کرد و یک لایهٔ امنیتی قوی برای آن ایجاد نمود.

  • پیگیری روند مالی

با توجه به شفاف بودن روند معاملاتی والکس، امکان تسویه‌حساب درهرصورتی وجود دارد؛ حتی اگر درگاه‌ها دچار اختلال شده باشند. به‌طور معمول اصل سرمایهٔ افراد معامله‌گر در این صرافی دارای امنیت کامل است. افراد می‌توانند تمام معاملات، تراکنش‌ها و سرمایهٔ خود را در قالب یک روند شفاف پیگیری کنند و نگرانی از بابت امنیت دارایی خود نداشته باشند.

  • آی‌پی مشخص

کاربرانی که داخل صرافی ارز دیجیتال والکس فعالیت می‌کنند، دارای آی‌پی مشخصی هستند و در صورت تغییر در آن، می‌توانند پیگیر باشند. آی‌پی‌هایی که به حساب کاربری والکس وارد می‌شوند، قابل‌پیگیری هستند و این گزینه هم می‌تواند جزو موارد امنیتی به‌شمار آید.

  • پشتیبانی به‌موقع

مورد بعدی که می‌تواند یک صرافی معتبر را نشان دهد، پشتیبانی به‌موقع برای کاربران است. والکس این امکان را فراهم کرده تا معامله‌گران در صورت برخورد به مشکلات، بتوانند با تیم فنی ارتباط برقرار کرده و نسبت‌به حل مشکل خود اقدام کنند.

حفاظت اطلاعات در صرافی ارز دیجیتال والکس چگونه انجام می‌شود؟

مزایا و معایب استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال

معامله‌گرانی که در بازار کریپتوکارنسی فعال هستند، می‌توانند از انواع صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کنند. افراد معمولاً در ابتدا برای خرید ارز دیجیتال، به سراغ صرافی‌های معتبر خارجی می‌روند. باید این نکتهٔ مهم را بدانید که کشور ایران از سوی اکثر این صرافی‌ها مورد تحریم قرار گرفته‌است. همچنین تمام آی‌پی‌ها نیز از سوی این صرافی‌ها موردردیابی قرار می‌گیرند. بنابراین کاربران ایرانی درصورتی‌که با آی‌پی ایران وارد حساب کاربری شوند، از سوی صرافی بلاک می‌شوند. درواقع تمام دارایی‌های این کاربران درون صرافی بلوکه شده و راهی برای بازگشت آن وجود نخواهد داشت. بهترین راه‌حل برای این مشکل، استفاده از صرافی‌های ایرانی معتبر است.

  • کیف پول اختصاصی والکس

توصیه می‌شود درصورتی‌که قصد خرید و فروش ارز دیجیتال را ندارید، بهتر است از کیف پول شخصی برای نگه‌داری طولانی‌مدت ارزهایتان استفاده کنید. در این صورت مسئولیت نگه‌داری آن‌ها بر عهدهٔ شخص معامله‌گر قرار می‌گیرد. همچنین باید بدانید صرافی والکس بیت‌کوین یا دیگر ارزها را در کیف پول اختصاصی شما درون والکس نگه‌داری می‌کند.

  • انتقال ارز

درصورتی‌که قصد داشته باشید ارز دیجیتال خود را به کیف‌پولی خارج از والکس انتقال دهید، باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید. این کارمزد مرتبط با شبکه است و ارتباطی به والکس ندارد؛ اما درصورتی‌که انتقال به کاربر دیگری در والکس انجام شود، نیازی به پرداخت کارمزد نیست.

نکاتی مهم در خصوص صرافی والکس

در خصوص استفاده از صرافی ارز دیجیتال والکس و کیف‌پول آن، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • هر یک از ارزهای دیجیتال دارای آدرسی منحصربه‌فرد هستند. بنابراین هنگام واریز ارزها باید به این آدرس دقت داشته باشید. درصورتی‌که ارز دیگری را برای یک آدرس بخصوص پرداخت کنید، موجب هدررفت دارایی شما خواهد شد.

  • در کیف‌پول والکس تنها اتریوم پشتیبانی می‌شود و نمی‌توانید از طریق قرارداد هوشمند به آن توکن انتقال دهید.

  • هنگام برداشت اتریوم از بایننس، دقت داشته باشید که شبکه را روی ERC20 قرار دهید. در غیر این صورت، دارایی شما از بین خواهد رفت.

  • تتر TRC20 و ERC20 درون والکس قابل پشتیبانی است؛ اما هنگام واریز آن به والکس، باید به آدرس درست تتر دقت کنید.

    حفاظت اطلاعات در صرافی ارز دیجیتال والکس چگونه انجام می‌شود؟

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص صرافی ارز دیجیتال ایرانی به نام والکس صحبت کردیم و راهکارهای امنیتی آن را نیز بررسی کردیم. این صرافی فاکتورهایی را برای پوشش امنیتی اطلاعات کاربران دارد که معتبر بودن آن را نشان می‌دهد. افرادی که می‌خواهند نسبت‌به خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام کنند، بهتر است از صرافی‌های معتبر ایرانی استفاده کنند. اکثر صرافی‌های خارجی معتبر دنیا، کشور ایران را تحریم کرده و در صورت شناسایی آی‌پی، تمام دارایی کاربر را بلوکه خواهند کرد. در صرافی‌های ایرانی بدون دغدغه می‌توانید خرید خود را انجام داده و دیگر نگران آی‌پی خود نباشید.

کد خبر 775227

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha